איתור נזילות במקלחת

לנזילה במקלחת או באמבטיה יש נטייה מרגיזה להופיע תמיד בזמן הכי לא מתאים. חדר האמבטיה הוא אחד החדרים שנמצאים בשימוש הכי אינטנסיבי בבית ולכן תקלות צנרת בו פוגעות בדרך כלל בצורה משמעותית מאוד בשגרת החיים של בני הבית. למרבה המזל, איתור נזילות במקלחת יכול להתבצע כיום במהירות וביעילות רבה, אם דואגים לפנות בהקדם למומחה לאיתור נזילות כמו אושר לוי.

 

הסימנים המצביעים על כך שאתם זקוקים למומחה לאיתור נזילות במקלחת

ישנם כמה סימנים אופייניים למצב של נזילה במקלחת או באמבטיה. הראשון והשכיח ביניהם הוא שינוי לרעה בזרם המים במקלחון או באמבטיה שלכם. כאשר זרם המים משתנה בצורה פתאומית, בסבירות גבוהה מאוד, יש לכך סיבה שקשורה בברזים או בצנרת. בחלק נכבד מן המקרים מתברר כי אכן יש נזילה, ויותר מכך – גם מתגלה רטיבות סמויה בקירות או מתחת לרצפות בחדר הרחצה.

סממן אופייני נוסף לכך שאתם מתמודדים עם נזילה בחדר הרחצה שלכם, הוא קפיצה בחשבונות המים שלכם. כאשר חלה עליה דרמטית בהוצאות המים בבית ללא שינוי משמעותי בדפוסי צריכת המים שלכם, לרוב יתברר שהדבר נובע מדליפת צנרת. למעשה, נזילות במקלחת הנובעות מתקלות צנרת הן לא עניין חריג בארץ, וכדי למנוע הוצאות כבדות יותר בהמשך, חשוב במיוחד לגלות אותן ולתקן בהן בהקדם בעזרתו של מומחה לאיתור נזילות.

 

מה קורה אם לא מאתרים נזילה במקלחת בשלב מוקדם מספיק?

כשנזילה במקלחת אינה מאותרת ומטופלת בשלב מספיק מוקדם, הדבר נוטה להוביל לנזקי מים מצטברים, הפוגעים במבנה וברכוש ועולים לבעלי בהוצאות כבדות ביותר, מעבר לחשבונות המים המנופחים.

אולם אין שום סיבה לתת למצב להחמיר עד כדי כך, כשקיימים כיום כלים מתקדמים לגילוי נזילות צנרת ללא צורך בחפירות ובהרס. בדיקה פשוטה שיבצע מאתר נזילות מוסמך, תוכל לספק לכם תמונת מצב ברורה יותר של מצב הצנרת במקלחת שלכם ולחסוך לכם כספים רבים ותסכול מיותר בטווח הארוך.

 

האם נזילות במקלחת ניתנות למניעה?

האם ידעתם שלאיכותו של המקלחון שאתם רוכשים יש השפעה משמעותית על העמידות של המקלחת לנזילות? איכות המקלחון עשויה להגדיל את הסיכויים להיווצרות נזילות בו במידה שהיא עשויה לתרום להפחתתם. לכן ניתן לומר שנזילות בחדר הרחצה ניתנות למניעה במידה רבה על ידי בחירה במקלחון מאיכות גבוהה.

בנוסף לכך, באמצעות הזמנת מומחה אינסטלציה המתמחה באיתור נזילות, על בסיס תקופתי, ניתן לוודא שהצנרת במצב טוב ושמיש ולהקטין מאוד את הסיכוי להופעת תקלות במקלחת או באמבטיה שלכם.

בדיקת הצנרת המתבצעת בידיו האמונות של מומחה לאיתור נזילות במקלחת, היא עניין קצר יחסית, פשוט למדי ויעיל מאוד, שיאפשר לכם לגלות במידה וישנן תקלות מסוימות בצנרת ולהקדים תרופה למכה לפני שיהפכו לבעית רטיבות הגורמת לנזקי מים של ממש.

מומחים לפתרונות אינסטלציה מתקדמים, כמו אושר לוי, משתמשים כיום בציוד בדיקה ייעודי ומתקדם שמאפשר למנוע בסבירות גבוהה את נזילת המים או הביוב הבאה באמבטיה, ועל אותו משקל – גם בחדרים אחרים בבית או בדירה.

 

כיצד איתור נזילה במקלחת מתבצע?

איתור נזילה במקלחת או באמבטיה מתבצע כאמור על ידי מומחה לאיתור נזילות בצנרת המים או בקו הביוב. ישנם סוגים רבים של ליקויים בצנרת שעלולים להופיע בעקבות בלאי של הצינורות, חסימות בצנרת, פיצוצים או סדקים בצנרת וגורמים אחרים. חלק מהכלים הזמינים כיום לאיתור נזילת צנרת הן אמצעים שמאפשרים לבחון את מצב הצינורות מבפנים, על ידי צילום פנים הצנרת או סריקה תרמית שלה.

זאת בשונה מהכלים הלא מתוחכמים ששרברבים נהגו להשתמש בהם פעם כדי לאתר תקלות צנרת, שהשימוש בהם כרוך היה בדרך כלל בחפירה ונזק לריצוף ולקירות הבית. לשמחתנו הרבה, כיום ניתן במקרים רבים להימנע מהרס כזה בזכות ציוד הבדיקה המתקדם לאיתור נזילות, שאודותיו נרחיב מיד.

 

באיזה ציוד מומחה לאיתור נזילות משתמש כדי לגלות את מקור הדליפה בחדר הרחצה?

כדי לגלות את מקור הדליפה בחדר הרחצה, מומחים לאיתור נזילות בצנרת משתמשים כיום במיכשור טכנולוגי פורץ דרך. ציוד מסוג זה מסייע באיתור רטיבויות בחדרי רחצה וחדרים אחרים בבית, ללא צורך בחפירה מתחת לריצוף, הריסת קירות או פגיעה בתשתיות. והבונוס? זה אפילו עולה פחות מבעבר.

 

איתור נזילות מקלחת עם מצלמה תרמית

הדרך המובילה והכי פופולריות בשימוש כיום, בתחום איתור הנזילות, היא בדיקת נזילות עם מצלמה טרמית. מצלמות תרמיות עובדות בעזרת טכנולוגיה שמזהה הפרשי טמפרטורות באזורים שונים של הרצפה, הקיר או התקרה.

הדבר מאפשר לזהות את קיומן של נזילות סמויות ואת מיקומן הספציפי, מבלי שיהיה צורך לחדור מבעד לקירות או למרצפות. זאת הודות ליכולתה של המצלמה הטרמית לזהות את הפרשי הטמפרטורה בין אזורים שונים בקיר או ברצפה, ועל סמך כך לגלות אם קיימת הצטברות של נוזלים באזור מסוים באמבטיה.

 

איתור נזילות מקלחת עם חיישן גז

חיישן גז הוא עוד אמצעי חדשני לגילוי נזילות במקלחות וחדרי אמבטיה. מכשור זה פועל על ידי הזרמת גז ידידותי לסביבה אל פנים הצנרת. אחרי שהגז מוזרם לחלל הצינור אפשר להשתמש בחיישן ממוחשב לאיתור מיקום הנזילה בצנרת.

 

איתור נזילות מקלחת עם ציוד אקוסטי

איתור נזילות בעזרת מכשור אקוסטי, נשען על שימוש בגלי קול שבאמצעותן ניתן לגלות אם קיימת דליפה באזור מסוים בצנרת. נזילות בצנרת מתאפיינות בחתימת קול שונה ביחס לשאר הצנרת, מה שמאפשר לציוד הבדיקה הזה לאתר אותן ולמקד את איש המקצוע שמבצע את הבדיקה, באזור הספציפי בתוך הצינור אשר נפגע ומחייב תיקון.

בנוסף לשלושת סוגי הכלים הנפוצים הללו לאיתור נזילות צנרת במקלחת או בחדר האמבטיה, ישנם כמובן כלים מתקדמים נוספים, כדוגמת בלון פנאומטי לגילוי נזילות צנרת או סיב אופטי. המומחה לאיתור נזילות, יפעיל שיקול דעת על סמך ניסיונו כדי לבחור בסוג הציוד המתאים ביותר לאיתור מקור התקלה בצינורות ולטיפול יעיל ומהיר בה.

 

לסיכום: למי הכי כדאי לפנות כשמתעורר הצורך באיתור נזילה באמבטיה?

אושר לוי – מומחה מוביל בתחום האינסטלציה, בעל ותק של כעשור באיתור נזילות במקלחת, באמבטיה ובחדרים אחרים בבתים ובתי עסק. לאושר לוי ניסיון מעשי רב בתיקון בתקלות צנרת ללא הרס ושיקום של נזקי רטיבות בכלים מתקדמים. הסמכתו כבודק נזקי מים מטעם מכון התקנים הישראלי, מאפשרת לו לסייע ללקוחותיו גם בקבלת החזרים כספיים מחברות הביטוח, תוך מתן מענה מקצועי, אמין וארוך טווח לסוגים רבים של תקלות צנרת.

לייעוץ חינמי עם אושר לוי – בודק נזקי מים עם הסמכת מכון התקנים, צלצלו: 077-804-4839

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

אושר לוי
אושר לוי

אושר לוי הינו בעל מוניטין של עשר שנים בתחום איתור נזילות ושיקום נזקי מים. עבר הסמכה מטעם מכון התקנים כבוחן נזקי מים ומומחה לאיתור נזילות. משמש גם כסוקר טרמוגרפי מוסמך בן לאומי ובוגר מכללות בעלות שם כגון 1ITC LEVEL, מלט"ש ומכון מת"י וחבר באיגוד הישראלי למאתרי נזילות והתרמוגפיה. באמצעות מכשור מתקדם וניסיון רב שנים מעניק אושר לוי שירותי איתור וגילוי נזילות, שיקום צנרת באמצעים מתקדמים ללא הרס, שירותי ביובית בלחץ גבוה, שיקום נזקי מים וייבוש תת רצפתי.

אושר לוי ברשתות: פייסבוק | אינסטגרם | גוגל לעסק שלי | טיקטוק | יוטיוב

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 21 ביקורות
×
js_loader