איתור נזילות בקירות

נזילות בקירות הן בעיה שכיחה הפוגעת במבנה ויכולה לגרום נזקים רבים גם לרכוש ולבריאות האנשים המתגוררים או עובדים בו, אם אינה מטופלת בזמן. קיימים גורמים שונים להיווצרות נזילות בקיר, כגון סדקים, בעיות איטום, דליפות בצנרת ועוד. מאמר זה יסקור את הגורמים הנפוצים לנזילות, שיטות המשמשות לצורך איתור נזילות בקירות ודרכי מניעה אפשריות.

 

מהן נזילות בקירות?

נזילה בקיר מוגדרת כחדירת לחות או נוזלים אל תוך מעטפת המבנה. הרטיבות הזו, יכולה להגיע בצורות שונות אל קירות המבנה כתלות במקורה. נזילה בקירות הבית או העסק היא למרבה הצער בעיה נפוצה העלולה לגרום לנזקים רבים אם אינה מטופלת כהלכה. נזילות אלו יכולות לנבוע ממקורות שונים כמו דליפות בצנרת מים, נזילה מקו ביוב חדירת מי גשמים דרך סדקים בקיר ועוד.

 

גורמים וסיבות להיווצרות נזילות בקירות

קיימים מספר גורמים אפשריים להיווצרות נזילות בקירות:

מי גשמים החודרים דרך סדקים או פגמים בקירות החוץ

סדקים בקירות החיצוניים של הבית עלולים לאפשר חדירת מי גשמים ולחות. סדקים יכולים להופיע עקב שקיעה של היסודות או תנועות של הקרקע.

בעיות איטום ובידוד

ליקויים בשכבות האיטום והבידוד של הקירות מהווים גורם נפוץ לחדירת רטיבות. למשל, בידוד לקוי בגג יאפשר למי גשמים לחלחל פנימה.

חדירת מי גשמים

מי גשמים עלולים לחדור דרך סדקים בקירות או פגמים באיטום. כמו כן,  בעיות במרזבי הגג עלולות לגרום להצפה ולחדירת מים.

נזילות מדליפות בצנרת מים או ביוב

דליפות של מים או מי שפכים מצנרת פגומה או לא תקינה בקירות או ברצפה, מהוות גורם שכיח לנזילות.

 

5 שיטות וטכניקות לאיתור מקור הנזילה בקיר

קיימות שיטות שונות לביצוע בדיקות מקצועיות לאיתור הגורמים לנזילה בקירות:

  1. מצלמה תרמית: כלי יעיל ומתקדם המאפשר זיהוי נזילות דרך הקירות באמצעות הדמיה תלת ממדית. המצלמה מודדת את טמפרטורת פני השטח של הקיר, ומציגה אזורים חמים (רטובים) וקרים (יבשים). זהו פתרון מדויק ויעיל לאיתור נזילות נסתרות ללא צורך בהריסת קירות.
  2. סיב אופטי: זוהי שיטה חדשנית המאפשרת איתור נזילות מדויק ללא פגיעה בקירות. במסגרת הבדיקה, סיב אופטי דק מוכנס לתוך הקיר, ומעביר אור לאורך סיבי הסיב. שינויים באור מעידים על רטיבות בקיר, ומאפשרים לאתר את מקור הנזילה.
  3. גלאי אקוסטי: כלי יעיל לאיתור נזילות פעילות, המזהה את קול זרימת המים בקירות. גלאי קול רגישים מזהים קולות חריגים, ומאפשרים לאתר את מיקום הנזילה. מדובר בפתרון יעיל לאיתור נזילות בצינורות מים.
  4. גלאי אלקטרומגנטי: כלי נוסף לאיתור נזילות פעילות, המזהה שינויים בשדה האלקטרומגנטי סביב צנרת מים. גלאי זה יעיל במיוחד לאיתור נזילות בצינורות פלסטיק שאינם מוליכים חשמל, ונחשב כפתרון יעיל לאיתור נזילות נסתרות בקירות גבס.
  5. מד לחות: זהו מכשיר למדידת רמת הלחות בקירות. רמות לחות גבוהות עשויות להעיד על רטיבות ונזילות. מדובר על פתרון משלים לאיתור נזילות, אך פחות מדויק משיטות אחרות.

חשוב לציין שבחירת השיטה המתאימה לאיתור נזילות בקירות תלויה במספר גורמים, כגון סוג הנזילה, מיקום הנזילה וחומרת הבעיה. לכן מומלץ להיעזר בשירותי אינסטלטור מוסמך ומנוסה בעל ידע וניסיון באיתור נזילות.

 

אופציות לטיפול ותיקון הנזילה

לאחר זיהוי הנזילה, יש לבצע את הטיפול המתאים בהתאם לגורם שזוהה:

איטום סדקים וחריצים בקירות

יש לאטום בחומרים מתאימים כדי למנוע חדירת מים נוספת.

תיקון או החלפת צנרת פגומה

יש לתקן או להחליף צנרת שדלפה ולוודא תיקון הבעיה ומניעת נזילות חוזרות.

עבודות בידוד ואיטום מחדש

במקרים של בעיות איטום יסודיות יש לבצע עבודת בידוד ואיטום מקצועית של הקירות.

ייבוש הקירות ומניעת עובש

יש לייבש את הקירות באופן מלא, להסיר עובש או פטריות קיימים ולבצע חיטוי.

 

שיטות מניעה של נזילות בקירות

ניתן לנקוט במספר אמצעי מניעה כדי להקטין מראש את הסיכוי להיווצרות נזילות:

  • בידוד ואיטום נאות בעת בנייה – יש לדאוג לבידוד ואיטום איכותיים העומדים בתקני הבנייה.
  • תחזוקה מונעת ובדיקות תקופתיות – כדאי לבצע בדיקות לחות ואיטום בקירות אחת למספר שנים על מנת לאתר בעיות מבעוד מועד.
  • התקנת מרזבים ומערכות ניקוז מי גשמים – יעילות מערכות הניקוז של הגג מפחיתה מאוד את הסיכון לחדירת מי גשמים.
  • טיפול מונע בסדקים קיימים – יש לתקן סדקים בקירות חוץ ולבצע איטום מתאים על מנת למנוע המשך התרחבותם.

 

איתור נזילות בקירות – כמה זמן עולה לנו?

להלן טווחי המחירים לשירותי איתור נזילות בקירות:

סוג איתור נזילה טווח מחירים (₪)
איתור נזילה בקיר פנימי בדירה 1800
איתור נזילות בקירות בדופלקס / פנטהאוס 2200
איתור נזילה נזילות בקירות בחצרות בציוד אקוסטי או בגז 2500
מיפוי לתוואי צנרת בלבד 2500
מיפוי לתוואי צנרת כנדרש בנוסף לאיתור נזילה מורכב 1000
צילום פנים צנרת בסיב אופטי דירתי לקו ביוב או צינור מי גשם 1500
צילום פנים הצנרת לבניין עם קולטן ביוב משותף או צינור מי גשם משותף 1800
בדיקת עשן בקו ביוב לאיתור בריכות ביוב ותשתיות ביוב נסתרות 1800
איתור נזילה בקיר בבניין בן עד 5 דירות 4500
איתור נזילות בקירות מבנים תעשייתיים / מסחריים 7000
איתור נזילה בקיר בריכת שחייה פרטית 5000
איתור נזילה בקיר בבריכת שחייה ציבורית 10,000 – 15,000

הערות:

  • המחירים בטבלה הם טווחי מחירים משוערים ועשויים להשתנות בהתאם למורכבות העבודה.
  • המחירים אינם כוללים מע"מ.
  • ייתכנו תוספות מחיר עבור איתור הנזילה בשעות לא שגרתיות, תנאי שטח מיוחדים ועוד.

למחירון איתור נזילות המלא >>>

 

לסיכום

נזילות בקירות יכולות לנבוע ממגוון רחב של גורמים, החל מבעיות מבניות וכלה בדליפות בצנרת. חשוב לאתר את מקור הבעיה בצורה מדויקת על מנת לטפל בה כראוי.

קיימות שיטות מתקדמות לאיתור הנזילה בשלב מוקדם ככל האפשר על ידי מומחים בתחום.
אם התעורר חשד לקיומם נזילות בקירות ביתכם – אל תמתינו עם הטיפול בנושא. צרו קשר כבר עכשיו עם אושר לוי, מומחה אינסטלציה ותיק עם ניסיון רב באיתור נזילות בקירות באמצעים טכנולוגיים מתקדמים, לצורך אבחון מקצועי של הבעיה ומציאת הפתרון האופטימלי עבורכם.

איתור נזילות בקירות

בין הסימנים הבולטים לנזילה אפשרית בצנרת ניתן למנות עלייה פתאומית בחשבון המים שאינה מוסברת, רעשי נקישות או "פרפורים" בצינורות, הופעת כתמי לחות ורטיבות על קירות ותקרות, טפטופים ושלוליות קטנות על הרצפה, שינויים פתאומיים בלחץ המים, וכן ברזים אשר ממשיכים לטפטף גם לאחר סגירה מוחלטת לכאורה. חשוב לתת את הדעת לסימנים אלו ולא להתעלם מהם, שכן הם עשויים להצביע על בעיית נזילה הדורשת טיפול בהקדם.

קיימות היום מספר שיטות טכנולוגיות מתקדמות לאיתור נזילות בצנרת, בנוסף לשיטות המסורתיות יותר כמו בדיקה ויזואלית ובדיקת לחץ. בין האמצעים החדשים ניתן למנות מצלמות תרמיות המזהות שינויי טמפרטורה, חיישני גז שמוזרם לצנרת, סיבים אופטיים לאורך הצינורות, חיישני קול המזהים רעשי נזילה, בקרות לחץ ממוחשבות ועוד. שימוש בטכנולוגיות אלה יכול לסייע באופן משמעותי לאתר נזילות שקשה לזהותן באופן ויזואלי.

נזילה שאינה מטופלת עלולה להוביל למגוון נזקים: בזבוז מים מיותר ועלייה בחשבון המים, נזק לרכוש וחפצים יקרי ערך כתוצאה משטיפת המים, התפתחות עובש ופטריות מסוכנים עקב לחות ורטיבות, נזקי מבנה בקירות ויסודות הבית, קורוזיה וחלודה של צנרת ואביזרים, סכנת התמוטטות של תקרה רטובה ועוד. נזקים אלה עלולים להיות יקרים מאוד לתיקון, לכן חשוב למנוע הידרדרות המצב על ידי איתור מהיר של הנזילה.

ישנן מספר דרכים מומלצות להקטין את הסיכוי לנזילות חוזרות בעתיד, ביניהן ביצוע בדיקה תקופתית לצנרת, שדרוג צנרת ישנה ופגימה, שימוש בחומרי איטום איכותיים, מיגון הצנרת בפני קורוזיה, תיקון סדקים בקירות הסמוכים לצנרת, ניקוי לכלוך סביב אביזרים, חיזוק חיבורים רופפים ועוד. ככל שמבצעים תחזוקה נכונה ושוטפת יותר לצנרת, כך פוחת הסיכוי להיווצרות בעיות נזילה בעתיד.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

אושר לוי
אושר לוי

אושר לוי הינו בעל מוניטין של עשר שנים בתחום איתור נזילות ושיקום נזקי מים. עבר הסמכה מטעם מכון התקנים כבוחן נזקי מים ומומחה לאיתור נזילות. משמש גם כסוקר טרמוגרפי מוסמך בן לאומי ובוגר מכללות בעלות שם כגון 1ITC LEVEL, מלט"ש ומכון מת"י וחבר באיגוד הישראלי למאתרי נזילות והתרמוגפיה. באמצעות מכשור מתקדם וניסיון רב שנים מעניק אושר לוי שירותי איתור וגילוי נזילות, שיקום צנרת באמצעים מתקדמים ללא הרס, שירותי ביובית בלחץ גבוה, שיקום נזקי מים וייבוש תת רצפתי.

אושר לוי ברשתות: פייסבוק | אינסטגרם | גוגל לעסק שלי | טיקטוק | יוטיוב

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 21 ביקורות
×
js_loader