איתור נזילה בתקרה

רטיבות בתקרה היא אחת הבעיות הנפוצות ביותר שבעלי דירות ובתים נתקלים בהן בעונת החורף הגשומה. למרבה המזל, כיום איתור נזילה בתקרה מתאפשר באמצעות ציוד טכנולוגי מתקדם שמאפשר לגלות את מיקומה הספציפי של הנזילה והגורמים לה באופן מדויק, מהיר ויעיל, וללא הרס. אושר לוי – המומחה לפתרונות אינסטלציה מתקדמים, יגיע אליכם עם ציוד מסוג זה ויסייע לכם בגילוי מקור הנזילה בתקרה ובתיקון התקלה באופן מקצועי ויסודי ביותר.

 

מתי כדאי לקרוא למומחה לאיתור נזילה בתקרה?

בעלי בתים ודירות רבים תוהים מתי הזמן המתאים להזמנת מומחה לאיתור נזילות בתקרה. התשובה לשאלה זו נחלקת לשני חלקים:

  1. עבור מי שגרים או מנהלים עסק במבנה יחסית ישן – ההמלצה היא לקרוא למאתר נזילות מוסמך על בסיס תקופתי, לצרכי מעקב ותחזוקה של תשתית הצנרת. הזמן המומלץ ביותר לכך הוא מדי שנה לקראת בוא החורף.
  2. עבור מי שגרים או מנהלים עסק במבנה חדיש יחסית – ההמלצה היא להזמין מאתר נזילות ברגע שמופיעים על התקרה הסממנים האופייניים להימצאה של דליפת מים או ביוב.

 

איתור נזילות בתקרה מתחיל בזיהוי הסימנים המעידים על רטיבות בתקרה

להלן שלושה מבין הסימנים העיקריים שבהם אתם עשויים להתקל אם נוצרה רטיבות בתקרת ביתכם או בבית העסק שלכם:

 

סימני עובש

כתמי עובש בתקרת החדר בין שמדובר על כתמים בצבע שחור או ירוק, מצביעים לרוב על בעיית רטיבות שיוצרת מצע לשגשוג של פטריות וצמיחת ירוקת. למותר לציין שנוכחות של עובש אינה בריאה לאנשים שחיים ועובדים במבנה ולכן במצב כזה קריטי לטפל בנזילה בהקדם האפשרי ולא להמתין עם הנושא.

הפניה למאתר נזילות מוסמך תאפשר לכם לגלות מה מקורה של הרטיבות והיכן היא מתחילה ובהתאם לכך – ניתן יהיה גם להתאים את אופי התיקון הנדרש.

 

התנפחות של אזורים מסוימים בתקרה

כאשר נזילה במבנה או מי גשמים מצליחים לחדור מבעד לאיטום בין הקומות או בגג, ולהגיע לתקרה, ניתן להבחין במקרים רבים בהתנפחות של אזורים מסוימים בתקרה. הדבר מתבטא בבועות שנוצרות מתחת לצבע, שהן השלב האחרון בדרך כלל לפני שהנוזלים מתחילים לטפטף לבעלי הבית על הראש.

 

טפטוף מהתקרה

טפטופים מהתקרה מופיעים כאמור בשלב בו האיטום כבר ניזוק בצורה משמעותית. בשלב זה קריטי לפנות מיידית למומחה אינסטלציה עם כלים ייעודיים לאיתור נזילות, כדי לא להגיע למצב שבו הרטיבות פוגעת לכם גם בקירות ובריצוף.

 

איך איתור נזילה בתקרה מתבצע?

תחום איתור הנזילות שינה את פניו מקצה לקצה בשנים האחרונות, הודות להתפתחות הטכנולוגית שהולידה כלים מתקדמים במיוחד לגילוי נזילות ללא הרס וללא חפירות. הנפוצים בין המכשירים לגילוי נזילות שמומחי אינסטלציה מובילים עושים בהם שימוש כיום, הם מצלמות תרמיות, סיב אופטי, ציוד אקוסטי לאיתור נזילות, רובוט ביוב, איתור נזילה בגז ועוד.


כיצד פועל איתור נזילה בתקרה בעזרת מצלמה תרמית?

איתור דליפה בתקרה באמצעות מצלמה טרמית זו אחת הדרכים הפופולריות ביותר כיום לגילוי נזילות בקו ביוב או דליפה מצנרת מים, ללא הרס. שיטה זו מאפשרת לבעל המקצוע לגבש תמונת מצב ברורה של מצב הצנרת במבנה, מיקום הרטיבות המדויק ומקורו הספציפי.

איך זה עובד בעצם? המצלמה הטרמית יודעת לזהות הפרשי טמפרטורות באזורים שונים בתקרה ומציגה לאדם המפעיל אותה מיפוי צבעוני של האזורים השונים. המקומות שבהם קיימת רטיבות יצבעו בגוון ספציפי וכך ניתן יהיה לדעת בדיוק איפה ממוקמת הנזילה ולהתאים את הטיפול היעיל ביותר לבעיה.

 

כמה עולה שירות לאיתור נזילות בתקרה?

המחיר לאיתור נזילה בתקרה מתחיל לרוב ב- 800 ש"ח כאשר העלות בפועל תלוי בכמה משתנים, ובהם:

  1. עונת השנה: מומחים לאיתור נזילות עמוסים יותר בעבודה בתקופת הגשמים של עונת החורף, בהתאם לכך – מחיר איתור נזילה בתקרה לרוב יהיה גבוה יותר בתקופה זו.|
  2. סוג הציוד הדרוש לאיתור הנזילה: השימוש בסוגי ציוד שונים לאיתור נזילות, כרוך בעלות משתנה מאחר וישנם סוגי מכשור מתקדמים ומורכבים יותר, שהפעלתם מצריכה מהאיסטלטור מידת מיומנות רבה יותר.
  3. הוותק והמומחיות של איש המקצוע שהזמנתם: הזמנת מומחה לפתרונות אינסטלציה שיש לו הסמכה באיתור נזילות, ניסיון רב והמלצות רבות מלקוחות מרוצים, בדרך כלל תהיה כרוכה בתשלום גבוה יותר ביחס להזמנת שרברב חסר ניסיון. כמובן, התוצאה תהיה יעילה ועמידה יותר במקרה של שירות איתור נזילה שתקבלו ממקצוען. לכן בטווח הארוך הדבר יחסוך לכם בצורך להזמין בעלי מקצוע לביקורים נוספים בעלות נוספת.
  4. הצורך בשירותים נוספים: ככל שבמסגרת איתור הנזילה יתעורר הצורך בתיקוני צנרת ו/או בפתיחת חסימות בצינורות, וכל שירות נלווה לעניין, עלות השירות תושפע גם מכך.

 

מה אומר מיקום הנזילה בתקרה על מקורה?

מיקום הנזילה בתקרה אומר לא מעט על מקור הנזילה. לצורך העניין, כתמי רטיבות שמופיעים בתקרה של דירה הממוקמת בקומה הראשונה של המבנה, נובעים בסבירות גבוהה מדליפה בצנרת הרצפתית של הדירה שמעליה.  זאת בשונה מרטיבות בתקרה של דירת גג הממוקמת בקומת הבניין העליונה, או אז מדובר לרוב בדליפה שמקורה בבעיית איטום בגג המבנה.

 

מה עושים אחרי איתור הנזילה בתקרה?

במקרים לא מעטים מופיעים סימני רטיבות בתקרה של דירה מסוימת שמקורם בנזילה בדירה שמעליה, אולם בעלי הדירה מלמעלה כלל אינם מודעים לבעיה. לכן השלב הראשון בטיפול בבעיה הוא להביא את הנושא בנועם לידיעת השכנים שמעליכם. עליכם לבקש מבעלי הדירה הזו שיזמינו  בודק נזילות מוסמך כך שניתן יהיה לזהות מה גרם לדליפה בדיוק ולטפל בתקלה בהקדם האפשרי.

הטיפול המהיר והמקצועי ברטיבות הוא קריטי למניעת החמרה במצב וגרימת נזקים נוספים למבנה ולרכוש שלכם. בשלב הבא, אחרי שהבאתם את העניין לתשומת לבם של בעלי הבית מעליכם, עליכם לסימון בעיפרון או כתם הרטיבות בתקרה על מנת שתוכלו לראות האם הבעיה מחמירה ועל מנת שמומחה איתור הנזילות יוכל לבצע את הבדיקה באופן הממוקד ביותר ובמהירות המרבית.

 

מדוע מומלץ לקרוא למומחה פרטי לגילוי נזילות בתקרה?

כאשר מדובר בנזילה סמויה שמקורה מסתתר מעל התקרה או מתחת לריצוף, חשוב להשתמש בכלים המתקדמים ביותר כדי לאתר את הגורם לבעיה והטווח שלה, במהירות וביעילות ללא הרס או פגיעה ברכוש כדי להגיע לייבוש תת רצפתי. כאשר פונים לחברת הביטוח לשם איתור נזילות, במקרים רבים המבטחת שולחת אינסטלטור מרשימת השרברבים שבהסדר איתה – ורמת השירות והמקצועיות בטיפול בבעיה, היא בהתאם – נמוכה למדי.

על מנת להתמודד עם נזילה בתקרת הבית או הדירה באופן המקצועי והיעיל ביותר, חשוב לבחור בבעל המקצוע הטוב והמנוסה ביותר ביוזמתכם. כך תוכלו להיות סמוכים ובטוחים בכך שתקבלו את המענה היסודי והמקצועי ביותר לתקלת הצנרת.

 

לסיכום: למי פונים כשמתעורר חשד לקיומה של נזילה בתקרה?

אם אתם חושדים בקיומה של רטיבות בתקרה שלכם, הגיע הזמן ליצור קשר עם מומחה לאיתור נזילות ותיקון תקלות אינסטלציה בכלים מתקדמים. לא מומלץ להתפשר על פחות מבעל מקצוע מנוסה שלו הסמכה לשימוש בכלי בדיקה מתקדמים כמו מצלמת טרמית, סיב אופטי, ציוד אקוסטי לגילוי נזילות, חיישן גז לאיתור נזילות ומכשירים ייעודיים מסוגים נוספים הזמינים בתחום שירותי האינסטלציה המתקדמים בימינו.

אושר לוי הינו מומחה לאיתור נזילות ותיקוני אינסטלציה המוסמך לגילוי וטיפול במגוון גדול של ליקויים בצנרת הביוב והמים, תוך שימוש בציוד הקצה המוביל ביותר שקיים כיום ובסטנדרטים המקצועיים הגבוהים ביותר בשוק.

אושר לוי חבר באיגוד מאתרי הנזילות בישראל ובעל הסמכה לבחינת נזילות מים וביוב מטעם מכון התקנים הישראלי. הודות לניסיונו הרב (מעל ל- 10 שנים) בתחום איתור הנזילות ותיקונן, הוא מצליח לספק ללקוחותיו שירותי איתור ושיקום תקלות צנרת באופן יעיל, אמין, מהיר ועמיד ביותר והכל – ללא הרס וללא צורך בפגיעה במבנה וברכוש.

זקוקים גם אתם לשירות מקצועי לאיתור ותיקון נזילות ללא הרס מבוחן נזקי מים מוסמך מכון התקנים? פנו כבר כעת לאושר לוי בטלפון: 077-804-4839 או באמצעות האתר.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

אושר לוי
אושר לוי

אושר לוי הינו בעל מוניטין של עשר שנים בתחום איתור נזילות ושיקום נזקי מים. עבר הסמכה מטעם מכון התקנים כבוחן נזקי מים ומומחה לאיתור נזילות. משמש גם כסוקר טרמוגרפי מוסמך בן לאומי ובוגר מכללות בעלות שם כגון 1ITC LEVEL, מלט"ש ומכון מת"י וחבר באיגוד הישראלי למאתרי נזילות והתרמוגפיה. באמצעות מכשור מתקדם וניסיון רב שנים מעניק אושר לוי שירותי איתור וגילוי נזילות, שיקום צנרת באמצעים מתקדמים ללא הרס, שירותי ביובית בלחץ גבוה, שיקום נזקי מים וייבוש תת רצפתי.

אושר לוי ברשתות: פייסבוק | אינסטגרם | גוגל לעסק שלי | טיקטוק | יוטיוב

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 21 ביקורות
×
js_loader