גילוי נזילות מים ודליפות בקירות

נזילות בקירות הן תקלה נפוצה שעלולה לגרום נזקים כבדים למבנה ולרכוש. לכן, איתור מוקדם של דליפות מים בקירות הוא קריטי למניעת בעיות חמורות יותר בעתיד. במאמר זה נסקור את הגורמים לנזילות, נלמד כיצד ניתן לזהות את הסימנים המעידים על בעיה, ונבין מהן השיטות המתקדמות הקיימות כיום עבור איתור נזילות בקירות.

 

מהן נזילות בקירות?

נזילה בקיר מוגדרת כחדירה של לחות או נוזלים אל תוך מעטפת הקירות של המבנה. הרטיבות הזו יכולה להגיע ממקורות שונים כגון דליפות בצנרת מים וביוב, חדירת מי גשמים דרך סדקים וחריצים, או בעיות איטום ובידוד. הנזילות עלולות לגרום להתקלפות הצבע והטיח, להיווצרות כתמי רטיבות ועובש, ובמקרים קיצוניים אף לפגיעה במבנה הקיר עצמו. בנוסף, לחות ועובש בקירות מהווים סיכון בריאותי שעלול לגרום למחלות נשימה ולרגישויות שונות.

 

גורמים וסיבות להיווצרות נזילות בקירות

קיימים מספר גורמים אפשריים לנזילות בקירות:

  1. מי גשמים – הם יכולים לחדור דרך סדקים קיימים בקירות החיצוניים של המבנה, בעיקר אם ישנם ליקויים באיטום. כמו כן, בעיות במרזבי הגג עלולות לגרום להצטברות מים והצפה באזורים הסמוכים לקירות.
  2. סדקים וחריצים – הם יכולים להיווצר עקב שקיעת הקרקע, תזוזות של המבנה או בלאי לאורך זמן. סדקים אלו עלולים לאפשר חדירה של מים פנימה.
  3. בעיות איטום ובידוד – ליקויים באיטום ממי גשמים ולחות, או בידוד תרמי לקוי, עלולים להביא לחדירת רטיבות אל הקירות.
  4. דליפות בצנרת מים וביוב – צנרת פגומה או לא מתוחזקת כראוי, שעוברת בתוך הקירות או מתחתם, עלולה לגרום לדליפות ישירות של מים או מי שפכים לתוך הקיר.

 

שיטות וכלים לאיתור מקור הנזילה בקיר

כאשר מתגלות סימני נזילה בקיר, חשוב לאתר במדויק את מקורה על מנת לטפל בה כראוי. קיימות מספר שיטות לאיתור מיקום הנזילה:

מצלמה תרמית

זהו כלי מתקדם המזהה הפרשי טמפרטורות על פני השטח של הקיר, כאשר אזורים רטובים מופיעים כחמים יותר מהסביבה. המצלמה מאפשרת לסרוק את הקיר ולהציג "מפה תרמית" המתארת את מיקום הנזילה מבלי שיהיה צורך בהריסת הקיר. מדובר בשיטה מהירה ויעילה במיוחד לאיתור נזילות נסתרות.

גלאי לחות

מכשירים אלו מודדים את רמות הלחות בנקודות שונות על הקיר. ערכים גבוהים מהרגיל מהווים אינדיקציה לרטיבות חריגה שמקורה בנזילה סמוכה. זוהי שיטה מהירה ולא פולשנית לזיהוי אזורים בעייתיים, אך פחות מדויקת ביחס לשיטות אחרות.

גלאי קול אקוסטי

גלאי זה מזהה את הקולות האופייניים הנלווים לזרימת מים בלחץ בתוך הקיר כתוצאה מנזילה פעילה. הוא מאפשר לאתר במדויק את מיקום הצינור הדולף עליו יש לתקן. זו שיטה יעילה במיוחד לנזילות מצנרת מים.

בדיקה בגז בלחץ

במסגרת בדיקה זו מוזרם גז אינרטי בלחץ לתוך מערכת הצנרת, ובאמצעות גלאי גז מיוחד מאותר מיקום הדליפה דרך הקיר במקום בו הגז דולף החוצה. זוהי שיטה אמינה לבדיקת נזילות מצנרת ביוב או מים העוברת בתוך הקיר.

סיב אופטי

זוהי טכנולוגיה חדשנית המשתמשת בסיב אופטי דק הנכנס לתוך הקיר דרך חור זעיר. הסיב משדר אור לאורכו וחיישנים מיוחדים מזהים שינויים באור החוזר כתוצאה ממגע עם נזילה. כך ניתן לאתר נזילות נסתרות מבלי צורך בפגיעה מינימלית בלבד בקיר.

כאמור, יש לבחור את השיטה האופטימלית בהתאם לסוג הנזילה, מיקומה וחומרת הבעיה. לרוב כדאי להיעזר לשם כך באנשי מקצוע מנוסים בתחום.

 

דרכי מניעה של נזילות עתידיות בקירות

ישנן מספר פעולות מנע שכדאי לנקוט לצורך מניעת חזרה של נזילות בקירות:

  • שימוש בחומרי בנייה איכותיים העומדים בתקנים מחמירים ועמידים בפני לחות ומים.
  • ביצוע עבודות איטום ובידוד מקצועיות במהלך הבנייה והקפדה על תחזוקתן לאורך זמן.
  • התקנת מרזבים, צינורות ניקוז ומערכות הולכת מי גשמים יעילות שימנעו הצפות.
  • טיפול וסתימה מיידיים של סדקים קטנים לפני שהם מעמיקים ומאפשרים מעבר מים.
  • בדיקות תקופתיות של הצנרת, האינסטלציה ומערכות האיטום והבידוד כחלק מתחזוקה שוטפת של הבית.
  • שימוש במכשירי גילוי לחות לשם ניטור שוטף ואיתור מוקדם של בעיות בטרם הן מחמירות.

בקצרה, איתור וטיפול בנזילות בקירות הם תהליך מורכב הדורש הבנה של מקורות הבעיה ושימוש בכלים מקצועיים מתאימים. חשוב להקדים ולאתר נזילות בשלב מוקדם ככל הניתן, לפני שאלו גורמות לנזקים נרחבים. כמו כן, אמצעי מנע כמו בנייה נכונה ותחזוקה שגרתית מסייעים במניעה של נזילות חדשות בקירות. בכל מקרה של חשד לנזילה, מומלץ להיוועץ עם אנשי מקצוע מנוסים שיוכלו לספק את הפתרון המתאים והיעיל ביותר עבורכם.

 

לסיכום

נזילות בקירות הן תופעה שכיחה שעלולה לגרום נזקים רבים למבנה, לרכוש ולבריאות. לפיכך חשוב לדעת לזהות את הסימנים לנזילה ולפעול במהירות לאיתור מדויק של מקור הבעיה. כיום קיימות טכנולוגיות מתקדמות כמו מצלמות תרמיות וגלאים אקוסטיים המאפשרים למומחי אינסטלציה לאתר נזילות נסתרות מבלי להרוס קירות. בנוסף, בדיקות תקופתיות ואמצעי מניעה כמו שיפור האיטום והבידוד יכולים למנוע התפתחות נזילות עתידיות.

אם גיליתם סימני רטיבות או נזק בקירות הבית, מומלץ לפנות בהקדם לאושר לוי, מומחה מוביל לאיתור נזילות בקירות. אושר לוי משתמש במיטב הכלים הטכנולוגיים על מנת לבצע איתור מהיר ומדויק של מקור הנזילה ללא הרס. צרו קשר כבר עכשיו לקבלת שירות מקצועי לאיתור נזילות בקירות ופתרון יעיל לבעיה.

איתור נזילות בקירות

כתמי רטיבות, התקלפות צבע וטיח, הופעת עובש ופטריות, וכן תחושת לחות ורטיבות כללית בקיר פנימי, כל אלו הם סימנים מוקדמים לכך שמתפתחת נזילה בקיר. חשוב להיות ערניים לשינויים במראה ובמישוש הקיר ולפעול מהר לאיתור מקור הנזילה לפני שהיא מתפשטת ומחמירה. ככל שהטיפול יהיה מוקדם יותר, כך ניתן יהיה למנוע נזקים עתידיים חמורים יותר למבנה.

ראשית יש לאתר במדויק את מקור הנזילה. ניתן להיעזר לשם כך במומחה לאיתור נזילות שישתמש בכלים מקצועיים כמו מצלמה תרמית או גלאי רטיבות. לאחר שהמקור אותר, יש לטפל בו בהקדם: לתקן צנרת פגומה, לאטום סדקים, או לפתוח את הקיר ולטפל בליקויי האיטום. בנוסף, יש לדאוג לייבוש מלא של הקיר ולטפל בעובש אם נוצר. חשוב לא להזניח נזילות ולהזמין טיפול מוקדם ומקצועי.

נזילות בקירות הן לא רק מטרד אסתטי אלא הן יכולות לגרום לנזקים רחבים ומשמעותיים. הרטיבות והלחות העודפת עלולה לפגוע באיכות וביציבות שלד המבנה ולהחליש אותו. בנוסף, קירות רטובים הם כר נוח להיווצרות מושבות של עובש ופטריות שמהוות סכנה בריאותית ממשית לדיירי הבית ועלולות לגרום לאלרגיות, דלקות ומחלות נשימה. נזילות שאינן מתוקנות במועד עלולות להתפשט ולהחמיר ולהביא לצורך בשיפוץ יקר ומקיף.

ניתן לפעול במספר מישורים כדי למנוע התפתחות של נזילות חדשות בעתיד: ראשית, חשוב להשתמש בחומרי בנייה ובידוד איכותיים ועמידים בפני רטיבות. יש לבצע איטום מקצועי של המעטפת החיצונית והצנרת בעת הבנייה. שנית, חשוב לתחזק את מערכות הניקוז והאיטום לאורך זמן ולתקן סדקים ופגמים קטנים לפני שהם מעמיקים. רצוי לבצע בדיקות תקופתיות של גורמי מקצוע כדי לוודא שהכל תקין. בחדרים רטובים כמו אמבטיה ושירותים מומלץ להתקין חיישני לחות שיתריעו מוקדם ככל שניתן על סימני רטיבות חריגים ויזמנו תהליך של איתור ותיקון.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

Picture of אושר לוי
אושר לוי

אושר לוי הינו בעל מוניטין של עשר שנים בתחום איתור נזילות ושיקום נזקי מים. עבר הסמכה מטעם מכון התקנים כבוחן נזקי מים ומומחה לאיתור נזילות. משמש גם כסוקר טרמוגרפי מוסמך בן לאומי ובוגר מכללות בעלות שם כגון 1ITC LEVEL, מלט"ש ומכון מת"י וחבר באיגוד הישראלי למאתרי נזילות והתרמוגפיה. באמצעות מכשור מתקדם וניסיון רב שנים מעניק אושר לוי שירותי איתור וגילוי נזילות, שיקום צנרת באמצעים מתקדמים ללא הרס, שירותי ביובית בלחץ גבוה, שיקום נזקי מים וייבוש תת רצפתי.

אושר לוי ברשתות: פייסבוק | אינסטגרם | גוגל לעסק שלי | טיקטוק | יוטיוב

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 21 ביקורות
×
js_loader